Banner created with MyBannerMaker.com

Thursday 2 June 2011

buat malu saje!!

 Tergelak besa sebesarnyer hari ini bila aku bace satu artikel kat satu surat khabar yang memang feymes kat malaysia ni yang bertajuk "MENGAKU RASUAH".
 korang suma mesti ingat aku nak citer pasal pak menteri makan rasuah kan???jangan harap ye!!kat blog ni bebas dari masalah yang berkaitan politik ye.Sebenanyer artikel tu ditulis mengenai pengakuan seorang bekas pemain pasukan bola T-team liga malaysia yang mengaku mengambil rasuah untuk memastikan pasukan dia kalah dalam sebuah perlawanan.Beliau mengaku dibayar dalam lingkungan rm2000 dalam sebuah perlawanan bola.
 Dia yang mengaku menerima wang itu daripada bookie itu mengatakan yang beliau mula terjebak menerima rasuah akibat dari pengaruh rakan yang sering menghasutnya,dia juga sering menggunakan duit haram itu untuk hidup seperti orang kaya dengan membeli pakaian mahal dan makan di restoran mewah!!!
  Selepas kantoi akhirnya baru dia sedar betapa lemahnya iman dia kerana menerima wang haram itu....kalo dah kantoi baru nak menyesal baik tak payah!!!


p/s:biarlah hidup cukup-cukup makan je asalkan duit yang kita gunakan tu datang dari hasil yang halal....
 

No comments:

Post a Comment